De Sociale Maatschap | Jaarverslag 2019

1.1 Waar werken we Voor wie en waar? Doras (Noord): 9146 cliënten PuurZuid (Zuid): 6332 cliënten Centrum, Nieuw-West en West: 883 cliënten (PuurZuid Jongerenschuldhulpverlening) 1.2 Wat drijft ons Missie: Iedereen doet ertoe Wij bieden hulp op maat aan mensen die problemen ondervinden door een sociaaleconomische achterstand, fysieke of geestelijke beperking. Wij doorbreken isolement, bieden ondersteuning en maken mensen zo zelfredzaam als mogelijk, uitgaand van hun eigen kracht, talenten en met respect voor ieders eigenheid. Daartoe werken wij samen met anderen en vervullen wij een voortrekkersrol om beleid en voorzieningen te laten aansluiten bij de bestaande en toekomstige vraag. 1. De Sociale Maatschap: wie zijn wij Stichting De Sociale Maatschap biedt zorg in grote delen van Amsterdam: wij leveren maatschappelijk werk, sociaal raadsliedenwerk, ouderenwerk, (jongeren)schuldhulpverlening (inclusief vroegsignalering) en informele dienstverlening. Wij werken in opdracht van de gemeente Amsterdam en een aantal stadsdelen. Samen maken wij Visie: Iedereen heeft recht op kwaliteit van leven Niet iedereen is in staat om in onze maatschappij het hoofd boven water te houden. De maatschappij is dynamisch, wordt ingewikkelder, meer divers en meer individualistisch. Wij willen onze dienstverlening op innovatieve en onze eigen wijze optimaal laten aansluiten op deze en toekomstige maatschappelijke uitdagingen. Als De Sociale Maatschap doen wij dit door een brug te slaan tussen hen die meekomen in de maatschappij en zij die de weg dreigen kwijt te raken. Wij stimuleren gemeenschapszin, versterken de samenleving en samenredzaamheid. Opdat iedereen binnen zijn vermogen mee blijft doen en formele en informele ondersteuning elkaar versterken. Wij zijn overtuigd van het belang van regie voor onze cliënten en in aansluiting daarop voor onze medewerkers, ervaringsdeskundigen, vrijwilligers en voor de samenleving. Wij geloven sterk in samenwerking. Door samen te werken met anderen kunnen wij problemen eerder signaleren en helpen voorkomen. Door de handen ineen te slaan komen wij tot de beste zorg of oplossing voor onze cliënten. En door kennis te delen blijven wij onze organisatie, de hulpverlening, de samenleving en de branche voortdurend ontwikkelen en verbeteren. Ik zie jou Ik sta naast jou het verschil 5 6 18966 bezoeken (Noord) 455 bezoeken (West / Nieuw-West en Centrum) 11420 bezoeken (Zuid)

RkJQdWJsaXNoZXIy OTI5Mzg=